ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΑΣΜΥ (ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ) ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ

(Σ.Α.Σ.Μ.Υ)

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, σύσταση Κοινού Σώματος Πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις και λοιπές διατάξεις».

Στο πλαίσιο των σκοπών μας όπως αυτές εκφράζονται στο καταστατικό μας ως Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (Σ.Α.Σ.Μ.Υ), διακρίνουμε τη  βαθιά πεποίθηση στη σημασία της συναδελφικότητας και της συνολικής προσφοράς προς τον Στρατό, την Πατρίδα και τους Εθνικούς σκοπούς. Πάντοτε, μεριμνούμε για την υποβολή προτάσεων που αποσκοπούν στην αποκατάσταση αδικιών και παραλείψεων που προέκυψαν από ατυχείς νομοθετικές ρυθμίσεις προσπαθώντας αυτές να είναι τεκμηριωμένες και να κινούνται στο πλαίσιο ενίσχυσης της δικαιοσύνης, της διαφάνειας και της αξιοκρατίας ώστε τα μέλη μας με ηθικό ακμαίο να συνεχίσουν να εκτελούν απρόσκοπτα της αποστολής τους.

Με βάση το παραπάνω πλαίσιο σας καταθέτουμε υπόμνημα προτάσεων ευελπιστώντας αυτές να γίνουν αντικείμενο μελέτης και αποδοχής από εσάς ώστε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού σας ρόλου να προβείτε σε νομοθετική παρέμβαση.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

Ενώ η προσπάθεια εκσυγχρονισμού των Ανώτερων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ) και η δημιουργία ενός “Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας” (ΕΛΚΑΚ ΑΕ) είναι κάτι το οποίο κινείται προς την  σωστή κατεύθυνση πιστεύουμε ότι το σχέδιο νόμου παρουσιάζει σοβαρές αδυναμίες αφού δεν επιλύει χρονίζουσα προβλήματα που αγγίζουν καίρια ζητήματα των μελών μας, αποφοίτων ΣΜΥ.

Επιπλέον, η χρονική στιγμή δημοσίευσης του προς διαβούλευση σχεδίου νόμου, εν μέσω της Μεγάλης Εβδομάδας, θεωρούμε ότι δεν ήταν πρόσφορη, δυσχεραίνοντας την ουσιαστική μελέτη και την υποβολή σχολίων.

Μέρος Α:

Προσθήκη υποπαραγράφου στο άρθρο 1: Προτείνουμε την προσθήκη υποπαραγράφου που να εστιάζει στον εκσυγχρονισμό των ΑΣΣΥ με την αναβάθμισή τους στην ανώτατη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Προσθήκη υποπαραγράφου στο άρθρο 2: Είναι απαραίτητη η ένταξη των ΑΣΣΥ στην ανώτατη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθιστώντας τις σχολές ισότιμα με τα ιδρύματα του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως αυτή ορίζεται κάθε φορά από την κείμενη νομοθεσία, παρέχοντας ισότιμη εκπαίδευση και χορηγώντας ισότιμα πτυχία.

Μέρος Β:

Έλλειψη συνεργασίας με ΑΣΣΥ: Εκφράζουμε την ανησυχία μας για την έλλειψη πρόβλεψης για συνεργασία του ΕΛΚΑΚ με τις ΑΣΣΥ σε προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης.

Προβληματικές οι διατάξεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας: Απαιτείται προσεκτική μελέτη των διατάξεων για την πνευματική ιδιοκτησία, ώστε να μην λειτουργήσουν ανασταλτικά στις συνεργασίες με εταιρείες έρευνας και τεχνολογίας.

Αμφιλεγόμενες διατάξεις για διδακτορικούς ερευνητές: Ας επανεξεταστούν οι προβλέψεις για άμισθους διδακτορικούς ερευνητές.

Τέλος η παρ.3, του άρθρου 7, να διαμορφωθεί ως εξής:

«3. Για τη στέγαση του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας και των ταμείων του εικοστού όγδοου άρθρου του καταστατικού του, παραχωρείται χωρίς αντάλλαγμα, χώρος ιδιοκτησίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ή εποπτευόμενου από αυτό νομικού προσώπου, πλην των Μετοχικών Ταμείων των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, για την ακίνητη περιουσία των οποίων, αποφασίζουν τα Διοικητικά τους Συμβούλια»

Μέρος Γ: Απουσία Αναβάθμισης των ΑΣΣΥ

Ενώ το Σχέδιο Νόμου προβλέπει την αναβάθμιση των ΑΣΕΙ και την υλοποίηση τρίτου κύκλου σπουδών, η πολυδιαφημιζόμενη αναβάθμιση των ΑΣΣΥ δεν διαφαίνεται . Η παράλειψη αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις δεσμεύσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των ΑΣΣΥ, με στόχο την παροχή υψηλού επιπέδου κατάρτισης και επιχειρησιακής ικανότητας στους Μονίμους Υπαξιωματικούς.

Προτεινόμενη Προσθήκη

Προτείνεται η προσθήκη στο Μέρος Γ (Άρθρα 14 – 42) του Σχεδίου Νόμου μίας ρήτρας που θα καθιστά το πτυχίο των ΑΣΣΥ ισότιμο με τα πτυχία των ΑΕΙ τεχνολογικού τομέα. Η ρήτρα θα προβλέπει:

  • Έκδοση Προεδρικού Διατάγματος εντός 6 μηνών, κατόπιν πρότασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, για τον καθορισμό των διαδικασιών εκπαιδευτικής αναβάθμισης των ΑΣΣΥ.

Κριτική του Άρθρου 28

Αντί για την αναβάθμιση, το άρθρο 28 του Σχεδίου Νόμου επιφέρει υποβάθμιση των ΑΣΣΥ. Η διάταξη που προβλέπει την διδασκαλία μαθημάτων από στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ σε έλλειψη αυτών η θέση θα καλύπτεται κατ’ εξαίρεση, κατόπιν όμοιας προκήρυξης, από ωρομίσθιο διδακτικό προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, που συνάπτεται από την οικεία Σχολή. Όλα αυτά χωρίς τα απαραίτητα ακαδημαϊκά προσόντα, οδηγεί σε έλλειψη μόνιμου διδακτικού προσωπικού με την απαραίτητη εμπειρία και εξειδίκευση.

Συνέπειες της Υποβάθμισης

Η υποβάθμιση των ΑΣΣΥ έχει αρνητικές συνέπειες:

  • Έλλειψη μόνιμου διδακτικού προσωπικού
  • Απουσία σύγχρονων εργαστηρίων και βιβλιοθηκών
  • Χορήγηση πτυχίων μη ισοτιμία με τα ΑΕΙ παρότι η εισαγωγή των σπουδαστών γίνεται μέσω πανελληνίων εξετάσεων με υψηλές βαθμολογίες σε αρκετές περιπτώσεις για την ΣΜΥ/ΣΩΜΑΤΑ απαιτούνται βαθμολογίες υψηλότερες  ακόμη και από την ΣΣΕ/ΟΠΛΑ.
  • Ανεπαρκή πρότυπα διοίκησης
  • Δυσμενής ιεραρχική και μισθολογική εξέλιξη

Συμπέρασμα

Η προτεινόμενη αναβάθμιση των ΑΣΣΥ είναι απαραίτητη για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης στους Μονίμους Υπαξιωματικούς και την ενίσχυση της αμυντικής θωράκισης της χώρας. Η υλοποίηση ουσιαστικά της υποβάθμισης, όπως προβλέπεται στο άρθρο 28 δεν κινείται προς τι σωστή κατεύθυνση.

Επιπρόσθετες Σκέψεις

Εκτός από την προτεινόμενη ρήτρα, θα μπορούσαν να εξεταστούν και άλλα μέτρα για την αναβάθμιση των ΑΣΣΥ, όπως:

  • Εισαγωγή ακαδημαϊκών κριτηρίων στην επιλογή των σπουδαστών
  • Ενίσχυση της συνεργασίας με ΑΕΙ και ερευνητικά κέντρα
  • Αναβάθμιση των υποδομών και του εξοπλισμού
  • Βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και σπουδών

Η υλοποίηση των μέτρων αυτών θα συμβάλει στην προσέλκυση ικανών υποψηφίων, στην παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης και στην ενίσχυση του κύρους των ΑΣΣΥ.

Μέρος Δ:

Αμφιβολίες για το Κοινό Σώμα Πληροφορικής: Τίθεται υπό αμφισβήτηση η σκοπιμότητα δημιουργίας Κοινού Σώματος Πληροφορικής με τους όρους που θέτει το σχέδιο νόμου.

Τίθεται υπό σοβαρή αμφισβήτηση εάν απαιτείται κοινό Σώμα Πληροφορικής με τους όρους που θέτει το σχέδιο νόμου. Μπορεί θεωρητικά να επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας αλλά κάθε σώμα έχει τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του κι αμφισβητείται ότι έχει γίνει σοβαρή και σε βάθος διακλαδική μελέτη για το θέμα, με την συνεργασία των Επιτελείων.

Η ίδρυση τμήματος πληροφορικής στη ΣΣΑΣ είναι ίσως θετική εξέλιξη, δεν ισχύει όμως το ίδιο για τις σχολές υπαξιωματικών που οι απόφοιτοι από δύο σχολές (ΣΜΥΑ και ΣΜΥ) με διαφορετικά προγράμματα σπουδών θα υπάγονται στο νέο κοινό σώμα, ενώ παραδόξως παραλείπονται οι απόφοιτοι του αντίστοιχου τμήματος της ΣΜΥΝ.

Πιθανόν να έχουμε κύμα παραιτήσεων στελεχών πληροφορικής με εμπειρία και αρκετά χρόνια υπηρεσίας. Να τεθεί υπόψη ότι τα εν λόγω στελέχη είναι περιζήτητα στην ελεύθερη αγορά με πολύ υψηλές αμοιβές.

 Ο λόγος των πιθανών παραιτήσεων θα είναι η υποχρεωτική μετάταξη στο ΚΣ που προβλέπεται στο άρθρο 49 του σχεδίου νόμου.

 Στελέχη που εισήλθαν σε στρατιωτικές σχολές με υψηλότατα μόρια σε συγκεκριμένο σώμα για να σταδιοδρομήσουν σε αυτό, θα αναγκαστούν να υπηρετήσουν σε Διακλαδικό Σώμα που ουδέποτε επέλεξαν, εντασσόμενοι αναγκαστικά σε αυτό, κάποιοι μόλις μερικούς μήνες μετά την ορκωμοσία τους υφιστάμενοι, στη συνέχεια, μη αναμενόμενες μεταθέσεις και συνθήκες εργασίας.

 Θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον στην πρώτη περίοδο δυνατότητα επιλογής των στελεχών.

Οι φετινοί υποψήφιοι των σχολών είναι σε ακόμα μεγαλύτερη ανασφάλεια, μη γνωρίζοντας πού τελικά θα υπηρετήσουν και αν στο τέλος ορκιστούν Ανθυποσμηναγοί ή Ανθυπολοχαγοί, Σμηνίες ή Λοχίες παρά τα αναγραφόμενα στην αντίστοιχη προκήρυξη.

Από την άλλη στελέχη που δεν κατέχουν Πτυχίο Α.Ε.Ι. εξειδίκευσης πληροφορικής αλλά διαθέτουν πολυετή εμπειρία και προσφορά στο αντίστοιχο Σώμα πληροφορικής του Κλάδου τους, εξαιρούνται της δυνατότητας μετάταξης στο ΚΣ Πληροφορικής παρά την πιθανή επιθυμία τους.

Τέλος δεν ρυθμίζεται στο σχέδιο νόμου το κόστος νέων στολών και διακριτικών που θα κληθούν να επιβαρυνθούν τα στελέχη .

Μέρος Ε

Άρθρο 59. Δεν γίνεται κατανοητή η διαγραφή εκατομμυρίων ευρώ χρεών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς τα στρατιωτικά Νοσοκομεία με εξαίρεση του ΝΙΜΙΤΣ από την ρύθμιση αυτή.

Είναι υποχρέωση του υπουργείου η διεκδίκηση των οφειλών των άλλων υπουργείων για υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί σε δομές του υπουργείου άμυνας. Η ρύθμιση μάλιστα αφορά μόνο την περίοδο 21-22, δεν αναφέρεται στις οφειλές και του ΕΚΑΒ αλλά και τις τρέχουσες οφειλές. Τα δεκάδες αυτά εκατομμύρια τα οποία διαγράφονται θα λείπουν από το προσωπικό των ΕΔ, τα Νοσοκομεία και τις λοιπές Υπηρεσίες και δομές του Υπουργείου Άμυνας. Εάν η ρύθμιση παραμείνει προτείνουμε να υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη διαγραφής χρεών των στρατιωτικών ταμείων προς το εθνικό σύστημα υγείας.

Άρθρο 61: Προτεινόμενη Διαγραφή

Το άρθρο 61 προτείνεται να τροποποιηθεί με την διαγραφή των παρακάτω σημείων:

  • 2. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας που εκδίδεται κατόπιν εισήγησης της οικείας Διοικούσας Επιτροπής το ύψος του βοηθήματος που υπολογίζεται σύμφωνα με την περ. α’ της παρ. 1 μπορεί να περιορίζεται αναλόγως της οικονομικής κατάστασης του Ειδικού Λογαριασμού.
  • 3. Η ως άνω απόφαση περί μειώσεως του βοηθήματος, δέον όπως εκδίδεται έναν τουλάχιστον μήνα προ της ενάρξεως του εις ο αναφέρεται οικονομικού έτους.

Η διατήρηση αυτών των διατάξεων εγείρει ανησυχίες:

  • Έλλειψη Διαρκών Αναλογιστικών Μελετών: Έχουν διεξαχθεί και διεξάγονται μελέτες για την βιωσιμότητα του συστήματος;
  • Διαγενεακή Αδικία: Πώς διασφαλίζεται η ίση κατανομή του εφάπαξ βοηθήματος σε όλους τους μερισματούχους, λαμβάνοντας υπόψη τις εισφορές τους, ανεξάρτητα από την γενιά;
  • Απουσία Αλληλεγγύης: Η δυνατότητα μείωσης του βοηθήματος υποδηλώνει έλλειψη διαγενεακής πρόβλεψης και αλληλεγγύης.

Η διαγραφή των προαναφερθέντων σημείων του άρθρου 61 θα συμβάλει στην:

  • Διαφάνεια: Θα διασφαλίσει την σταθερότητα και την προβλεψιμότητα του συστήματος.
  • Δικαιοσύνη: Θα διασφαλίσει ίση μεταχείριση όλων των μερισματούχων, ανεξάρτητα από την γενιά.
  • Αλληλεγγύη: Θα ενισχύσει την αίσθηση αλληλεγγύης μεταξύ των γενεών.

Είναι σημαντικό να υπάρξει ειλικρινής και ανοιχτός διάλογος για το μέλλον του συστήματος, λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες όλων των εμπλεκομένων μερών.

Άρθρο 75. Ορθός προβλέπεται συμμετοχή των ΑΣΕΙ για την δωρεάν διανομή στους ενεργούς φοιτητές του πρώτου κύκλου σπουδών των διδακτικών συγγραμμάτων μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «ΕΥΔΟΞΟΣ». Δεν λαμβάνεται καμία αντίστοιχη μέριμνα για τους σπουδαστές των ΑΣΣΥ.

Μέρος ΣΤ’

Συνοψίζοντας τα κύρια σημεία που θίγονται στο κείμενο:

Απουσία επίλυσης βαθμολογικών και μισθολογικών αδικιών:

  • Σειρές ΑΣΣΥ καταταγέντες 94, 95 & 96: Δεν υπάρχει πρόβλεψη ένταξης στον 2439/96 για την επίλυση της αδικίας στο βαθμολογικό-συνταξιοδοτικό τους καθεστώς, όπως έγινε με προηγούμενες σειρές στον 5018/2023.
  • Αξιωματικοί Ειδικών Καταστάσεων: Το θέμα της βαθμολογικής και μισθολογικής αποκατάστασής τους, που πλήγηκε από τον 3883/2010, παραμένει ανεπίλυτο.
  • Σπουδαστές Στρατιωτικών Σχολών: Απουσιάζει πρόβλεψη για μισθολογική αναβάθμιση και εξίσωση με τους σπουδαστές Σχολών Σωμάτων Ασφαλείας.

Προτάσεις:

  • Ενιαία επίλυση βαθμολογικής εξέλιξης: Προτείνεται η οριστική και ενιαία ρύθμιση για όλους τους απόφοιτους ΑΣΣΥ, με επαναφορά του καταληκτικού βαθμού Συνταγματάρχη και αντίστοιχων, απονομή αποστρατευτικού βαθμού Ταξιάρχου σε κατόχους πτυχίου ΑΕΙ, και πρόβλεψη μισθολογικού κλιμακίου για τον βαθμό Ταξιάρχου.
  • Τροποποίηση άρθρου 23 ν. 3883/10: Προτείνεται η εξάλειψη της αδικίας για τους Αξιωματικούς Ειδικών Καταστάσεων, με τροποποίηση του άρθρου 23, δίνοντάς τους ίση βαθμολογική εξέλιξη με τους λοιπούς αποφοίτους ΑΣΣΥ.
  • Μισθολογική αναβάθμιση σπουδαστών: Προτείνεται η μισθολογική αναβάθμιση και εξίσωση των σπουδαστών Στρατιωτικών Σχολών με τους σπουδαστές Σχολών Σωμάτων Ασφαλείας.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΘΕΣΕΩΝ

Ο ΣΑΣΜΥ καθώς και το συντονιστικό συμβούλιο αποφοίτων ΑΣΣΥ στο οποίο ο σύνδεσμος μας είναι ενεργό μέλος κατά την σύγκλιση των φορέων στην διαβούλευση του σχεδίου νόμου 5018/23 είχε ζητήσει την οριστική και ενιαία διευθέτηση της βαθμολογικής εξέλιξης όλων των αποφοίτων ΑΣΣΥ προς αποφυγή της εσωστρέφειας και των συνεχιζόμενων διεκδικήσεων που κρατούν σε ομηρία χιλιάδες αποφοίτους ΑΣΣΥ για ψηφοθηρικούς και μόνο λόγους.

Συνεχίζουμε να ζητάμε την οριστική ενιαία επίλυση της βαθμολογικής εξέλιξης των αποφοίτων ΑΣΣΥ που να είναι αντάξια του μορφωτικού τους επιπέδου με την επαναφορά του καταληκτικού βαθμού του Συνταγματάρχη και αντίστοιχων όπως ίσχυε με τον ν. 2439/96 και την απονομή αποστρατευτικού βαθμού Ταξιάρχου σε όσους κατέχουν πτυχίο ΑΕΙ, με ταυτόχρονη πρόβλεψη μισθολογικού κλιμακίου για τον βαθμό του Ταξιάρχου που δεν υφίσταται.

Δεν νοείται τα έτη σπουδών στις ΑΣΣΥ να έχουν επιμηκυνθεί από (2) σε (3) αλλά η βαθμολογική τους εξέλιξη με τον Ν. 3883/10 να είναι δυσμενέστερη σε σχέση με τον ν. 2439/96.

Επίλυση της βαθμολογικής εξέλιξης Αξκων Ειδικών Καταστάσεων. Δεν επιλύεται το θέμα της βαθμολογικής και μισθολογικής αποκατάστασης των Αξκων ειδικών καταστάσεων προερχόμενων εξ  ΑΣΣΥ, που προκάλεσε ο 3883/2010.

Αν καλοπροαίρετα ανατρέξει κάποιος στο άρθρο 23 του ν.3883/10 θα διαπιστώσει ότι για κανέναν άλλο θεσμό στρατιωτικών δεν ανακόπτεται η βαθμολογική εξέλιξη των Αξκων που έχουν ενταχθεί στις ειδικές κατηγορίες σε σχέση με τους υγιείς συναδέλφους τους, είτε αυτοί προέρχονται από τον θεσμό των ΑΣΕΙ, είτε από τον θεσμό μονιμοποιηθέντων εθελοντών του Ν.Δ. 445/1974 και των μονιμοποιηθεισών εθελοντριών του Ν. 705/1977, είτε τον θεσμό των ΕΜΘ, είτε τον θεσμό των ΕΠΟΠ.

Κατόπιν τούτου σας προτρέπουμε να εξαλείψετε την αδικία τροποποιώντας το άρθρο 23 του ν.3883/10 με διάταξη που θα φέρετε στο επικείμενο προς ψήφιση νομοσχέδιο δίνοντας την δυνατότητα ίδιας βαθμολογικής εξέλιξης και στους αποφοίτους ΑΣΣΥ που εντάχθηκαν στις Ειδικές Κατηγορίες μετά την έναρξη ισχύος του ν.3883/10.

 Με την μη διευθέτηση της άδικης ρύθμισης του ν. 3883/10 συνεχίζεται ο διαχωρισμός εντός του ίδιου θεσμού με την δημιουργία δύο κατηγοριών Αξκων που ενώ έχουν αποφοιτήσει από την ίδια σχολή και έχουν την ίδια πάθηση,  έχουν διαφορετική βαθμολογική εξέλιξη.

Για το εν λόγω θέμα ο προηγούμενος υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος σε απάντηση ερώτησης κοινοβουλευτικού ελέγχου με την Φ.900α/5078/18330 Αθήνα, 25 Απριλίου 2022 είχε απαντήσει:

Σε ότι αφορά στους Αξιωματικούς προέλευσης ΑΣΣΥ που υπήχθησαν σε Ειδικές Καταστάσεις μετά τη δημοσίευση του ν.3883/10, εκδόθηκε πρόσφατα σχετική απόφαση της ελληνικής Δικαιοσύνης και κατόπιν αυτού εξετάζεται το ζήτημα από τις αρμόδιες νομικές υπηρεσίες του ΥΠΕΘΑ και των Γενικών Επιτελείων, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα επίλυσής του μέσω νομοθετικής ρύθμισης.”

Στη συνέχεια εντός του συνημμενου εγγράφου “ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ  ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΣΑΣΜΥ ΜΕ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ”  για μια σειρά θεμάτων. 

δείτε παρακάτω ολόκληρο το έγγραφο. 

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download

Ίσως σας ενδιαφέρουν…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *